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 Daran basteln die Entwickler gerade

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Avolon




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BeitragThema: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime29/4/2008, 09:46

Daran basteln die Entwickler gerade Teaser

Artikel im offiziellen Forum
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Dalaimoc




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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime29/4/2008, 19:00

Wenn das die so hoch gepriesene Überraschung ist, na toll.
Finde die jetzige Draufsicht wesentlich besser und vor allem übersichtlicher.
Das machen die nur für die vielen Leute von WoW...nur muss man alles diesem blöden Spiel ähnlicher machen ?

just my 2 Cent
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Arsenus

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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime29/4/2008, 20:26

Hm, da steht aber auch "Stonehill Market", wollen die komplett die Städte ummodeln? (so mit Stadtteilen etc.) oder gibt's dann nen Marktplatz?!

Wäre auf jeden Fall mal interessant, in First-Person zu spielen (ich mochte WoW Wink ), auch wenn ich mir andere Dinge dringlicher gewünscht habe...
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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime30/4/2008, 12:17

es geht dabei nicht um die first person sondenr um den marktplatz. schon mal im spiel V gedrückt ?
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Dalaimoc




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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime30/4/2008, 13:35

ExE, schon mal im Forum gelesen ?

Wenn einer fragt : Also, will the old style camera be available or is the way that it is going to be all the time?
Und einer von Flagship antwortet : yes the original camera style is also available and is still the defualt camera mode.

Und dann weiterhin :

We still aim for the game to be played isometrically, and that's the default. But having the camera down low is so PRETTY.

Alles nur Andeutungen, aber sieht nach einer Steuerung ala WoW aus.

Wobei die nach Kritiken schon zurück rudern :

We DEFINITELY aren't aiming for WoW-lite.

Und als welche meckern, dass man das in Dungeons nicht nutzen kann :

We don't let the camera drop that far in a dungeon. That only works aboveground.

Also schön den Basketball flachhalten , statt mir ein V unterjubeln zu wollen ... das ich rein zufällig kenne. Twisted Evil

In diesem Sinne : Es kommt alles anders als man denkt.
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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime30/4/2008, 15:26

lese nur wenig, da ich halt nur wenig zeit habe für mythos und die dann lieber mit zocken verbinge Wink
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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime1/5/2008, 03:36

Neuigkeiten, die net mal übel klingen :

Mythos is now undergoing a big change – one prompted by your feedback and our observations.
We will be relaunching with a contiguous overworld for each zone, starting with Greenreach. What does this mean to you?
As you’re aware, the ‘outdoors’ in Mythos as it currently stands are randomized, and relatively isolated. As such, there’s not as much of a sense of place as we’d like to see, and a lot of the socialization that is important to MMOs takes place only in towns. In an effort to bring our players together more, and to instill a greater sense of place and exploration, you’ll now be able to run through an overworld that is not randomized, but has real locations and places to explore. Does this mean that we’re doing away with randomization? Definitely not! All of the dungeons in the game remain randomly generated. Does this mean we want you to spend an inordinate amount of time traveling? Again, definitely not! We’re making every effort to keep the pace of gameplay fast, and immediate, while still providing this critical social component.
So, how does this work in practice? I’m glad you asked!

• Greenreach is now one contiguous landmass, with hills, mountains, forests, valleys, rivers, bridges, and lakes. You’ll be able to remember where things are and return to them. Instead of traveling down an ‘alley’ in a random chunk of wilderness to get to a location, you may stumble across unexpected things, or dungeons to explore. The overworld is made by hand, and as such, it is much more purposeful, with settlements, farms, outposts, and much more interesting areas. Stonehill quarry looks like a Quarry. Gussen Farm looks like an actual farm.
• The landmass is OPEN. You are not locked to roads. Walk anywhere, and explore the hidden nooks and crannies.
• Monsters remain within their regions, so there won’t be any trains of wolves across the wilderness
• Guards defend town if monsters creep too near
• We are HOPING to have from 150-200 players in an overworld at a time. That means it is still ‘instanced’ – but with a MUCH higher population than any of our other shared spaces. You’ll run across other players on the road, or on the way to dungeons. Your first moment in the game at Greenreach Priory will be shared with other players. We’ll just see how high we can push this.
• Dungeons are still instanced for you and your party – you’ll receive no interference from anyone else, nor will monsters respawn there.
• Random Maps as they worked before have changed. There are now TWO kinds of random maps, explained below
• Lots of dungeons, caves, mines, cellars, and crypts are scattered around the land. You can simply walk into them and enjoy a quick random adventure on the way from here to there.
• We also now have the concept of Runestones and Runegates, which are basically the new form of ‘purchaseable’ map. Runegates are scattered around the overworld, each with a different color. You can purchase Runestones, which unlock these gates and let you travel to special random dungeons. You can also travel to any opened Runegates that party members may be in. Don’t worry, there will be Epic Runestones We’re excited by this, because these Runegates can drop you right into any kind of dungeon, without having to fit into the context of the Overworld – this provides us with lots of opportunities to experiment with inserting wildly different areas into a zone.
• Questgivers are now no longer only in towns. They may live in farms in the wilderness, or be by the side of the road, or anywhere else. You can now seek out adventure elsewhere
• All of the hubs of Greenreach, apart from Stonehill itself, have been moved directly into the overworld.
• Because there are no more random wildernesses, there are no more cookie-cutter ‘clearings’ with vendors in them.
• Your Recall Charms now take you back to an actual town ( and open a return portal there ). This is not only handy, but provides you with an easy way to get your party members in to play with you right away without any tedious trekking through random woods.
• When entering a dungeon, it remains ‘anchored’ for you. That means that I can walk into a cave, walk back out, wander around, and then come right back to the same cave I was in. You are allowed one ‘anchored’ dungeon at a time, so entering another dungeon will ‘reroll’ the one you were in.
• This has an additional benefit. You can now leave one of your purchased Runestone maps and come back to it without losing it, unlike the problematic random maps which disintegrated upon entry in the current version of Mythos
• There are now Anchorshrines scattered throughout the world. Anchorshrines allow for instantaneous travel to any other Anchorshrine you have activated. We don’t want any needless retreading of ground! You can also bind your Anchorstone to an Anchorshrine, and you will return there upon using it.
• If you log out in the overworld, and then back in, you’ll be exactly where you left off, not at some arbitrary exit.
• Monsters in the overworld are now purposefully placed. They respawn over time, as now you’re sharing the land with other players.
• Stonehill remains apart from the overworld – you’ll travel through a portal in Stonehill Market ( the village at the base of the keep ) to enter Stonehill Proper. There’s a chance we may look at integrating this directly into the world, but we’d like to keep it separate for PVP right now.
• Stonehill has also had a complete visual overhaul.
• Large obstructions like trees can now fade smoothly out if they get in the way of your view
• In the overworld, you can see much farther than before, and your line of sight is greatly extended, and zoomed out.
• We’re trying out some changes with PVP. Stonehill is now a ‘safe’ zone where no aggression can be practiced. Now that we have an overworld, you’ll be in close proximity to other players a lot more, so having towns as hostile areas is no longer required to have enough of a population to be meaningful
• PVP is now separated completely – when you create a Shadowlands character, you’ll remain in the PVP realm at all times, with no switching back and forth.
• Dungeons are no longer shared, nor do they respawn, in the PVP world, for the above reason.
• We CRAVE your feedback on the above PVP changes.
• We have sped up player movement speed.
• You can now see your actual location on the worldmap, along with your facing
• Quests now display as points of interest on your automap and worldmap, that may be moused-over to determine which quest or other point of interest they belong to.
• Harvestable ingredients will now be regional, and purposeful
• An enormous number of optimizations have been put in place to make these things possible, and many of these will filter to the rest of the game to make it run much nicer overall.
• We are cutting off zone 2 and 3 temporarily as we convert their overworlds as well. You should have lots to re-explore while we do this. We hope to get these back out to you as fast as possible while you’re playing through Zone 1.
• Quests no longer have to send you to a dungeon. The types and variety of quests that we can do should expand greatly as a result of this – hunt down a band of Bandits threatening the northern road! Find a rare berry growing in the mountains for an Apothecary! Fend off an attack on Stonehill Market! We’re extremely excited by the quest opportunities this opens up for us.

Klick me !

Nachtrag :

Some points about the overworld, especially for those concerned about grinding problems in the overworld, or other players owning all your kills -

The structure of the overworld is fundamentally different in a lot of ways. AOE and ricochet skills won't be as effective as they are in enclosed dungeon spaces ( or the old enclosed outdoor spaces ). Height also figures in - your meteor nova won't track up and over the rise of a hill, it'll hit it. Terrain makes a difference. Big trees make a difference, as do bodies of water, bridges, buildings, etc.

The intent is also really not to have the overworld be the 'place to level' - it will ALWAYS be more efficient to hop into one of the extremely nearby dungeons to slay a lot of monsters.

Champions do spawn in the overworld - but they're random, so you can't camp them.

Will we have problems with camping? Quite possibly. Because we're still an 'instanced' overworld though, we can tune the population of the overworld to match the size. Are there too many people there, making it a wasteland of monster corpses? Well, we'll tune it down.

The current thought on instance switching in the overworld is to only let you do it around anchorshrines within a very short radius - the dropdown menu would pop up then.
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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime8/5/2008, 05:30

Auf die Frage, ob beim baldigen Overworld Patch auch was am Crafting geändert wird :

Yup. Actually pretty much the entire recipe scheme as well as the harvestables went under the knife. We trimmed and homed the harvestables and the ingredients needed in the recipes. A lot of harvestables are removed, and are either used in unique recipes - or are being saved for unique recipes.

Players don't need to rely on other players till later in crafting now.

Drop Rates on harvestables have changed too.

The only thing that hasn't really changed is how items are created by chance and the crafting trees. - though the chances have changed a little bit ( tad bit easier )

Lots of bug fixes too.

The last thing on my list to do is re-balance the heraldries - which Kyle whispers to me everyday not to forget.

Overall the system seems much cleaner to me.

There are a few things I'm going to attempt to slam in before we patch - such as a means to tell what ingredients are even useful to players.
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seroela

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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime9/5/2008, 08:56

hi,

mittlerweile freue ich mich schon sehr auf die Erneuerungen. Sehr wahrscheinlich soll die Open Beta mit dem Patch kommen, also mal ein bißchen mehr leben auf den Strassen Laughing .

Und ich hoffe sehr dass ein wipe kommt Twisted Evil

lg sero
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Dabou

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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime9/5/2008, 11:23

Also einige Neuerungen sind wirklich gut und sollten so auch gemacht werden, doch was die Ansicht angeht weis ich nicht so recht. Das Bild oben sieht echt so aus als ist es Goldhain aus WoW What a Face dachte damals erst an nen Fake. Doch nun ist es ja bestädigt was mir etwas Bauchschmerzen verursacht, den ich habe ehrlich wenig Lust ein Klon von WoW zu Spielen da hätte ich ja bei WOW bleiben können. Ich finde die Grafik Anzeige von Oben derzeit sehr erfrischend als alter Online Spiele Freak der immer nur 3D Ansicht hatte Razz und ich stelle mir ein Dungeon aus der Ego sehr blöd vor da man nur Wände sehen wird und kaum is man um ne Ecke stehen einem 30 Mobs vor dem gesicht Suspect
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gohsi




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BeitragThema: Ankündigung   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime9/5/2008, 11:48

Neuer Trailer aufgetaucht. Hier runterzuladen http://www.mythos-kingdom.de/
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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime9/5/2008, 12:08

Freu mich nach dem Trailer nun umso mehr Very Happy

@ Dabou

Lese mal was ich schrieb :

We DEFINITELY aren't aiming for WoW-lite.

und

We don't let the camera drop that far in a dungeon. That only works aboveground.

Und meine Befürchtung was es auch , dass die ein 2. WoW machen. Scheint sich zum Glück nicht zu bewahrheiten.
Goldhain...das heisst Goldshire...war seit Anfang an bei WoW...dieses Eingedeutsche bei Eigennamen ging mir schon immer auf die Nüsse und wurde mit jedem
Patch schlimmer. Zum Glück spiele ich kein WoW mehr und werds auch nie wieder spielen.

Dalai
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Dabou

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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime9/5/2008, 14:52

jo bei den namensänderungen in wow stimm ich dir zu aber das mir auch immer wayn gewessen weil ich eh wuste wohin ich will^^, nur für neulinge wars sehr verwirrend aber das war auch blizz wayn so wie vieles in wow weswegen ich auch gegangen bin

trotzdem auch wenn mythos sagt es wird nicht so wie wow sprechen die bilder andere worte^^ zumal blizz sich ja nun die rechte an diablo3 gesichert hat hoffendlich lassen die die pfoten von mythos

@ gohsi wo soll das video sein?
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BeitragThema: Trailer   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime9/5/2008, 15:26

Ist leider auf der Seite die ich angegeben habe nicht mehr zu finden, aber hier ist ein neuer link http://mythos.4players.de/download,1007,Overworld_Trailer.html

Hoffe der funktioniert
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gohsi




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BeitragThema: Table Diskussion im IRC   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime11/5/2008, 10:49

Das ist gestern bei der Diskussion im IRC rausgekommen

Mythos Conclave hat gester ihre erste "Round Table" Diskussion mit Spielern im IRC abgehalten.
Obwohl beinahe nur Fans sprachen, gab auch der Mythos Community Manager Taylor Balbi ein paar Statements, die sogar einige komplett neue Informationen beinhalten.
Hier sind seine wichtigsten Statements zusammengefasst:

"<@TaylorFSS`home> We’re looking at how many we can cram into an overworld, we really won’t know the true number until it reaches you guys. We’re thinking 100+ will be sharing an Overworld. Also, transferring from one overworld instance to the other will require you to be in a safe area.
G-15> From what I saw, cities are now part of the Overworlds
<@TaylorFSS`home> Correct G-15
<%G-15> Which means switching will probably be allowed everywhere.
<@TaylorFSS`home> Switching is not allowed everywhere

<@TaylorFSS`home> Forests are helpful hehe

<@TaylorFSS`home> Stack splitting is definitely something we need

<@TaylorFSS`home> ya, a smooth respawn rate would be nice to have

I want roving Giant bosses on the overworld that are random.
<@TaylorFSS`home> in due time Firedog, currently the overworld isn’t big enough to have giants roaming around"


In kurzen Worten: Man plant, dass ca. 100 Spieler gleichzeitig in einer "Kopie" (Instanz) der Overworld sein können/ sollen, ist sich aber, was die Anzahl betrifft, noch nicht sicher. Außerdem soll man in der Lage sein, aus einer Instanz in eine andere zu wechseln- allerdings nur, wenn man sich an einem sicheren Ort, z.B. in einigen Städten, befindet.
Außerdem sollen die Monster/ Mobs in der Overworld nach und nach respawnen, es wird allerdings keine Riesen o.Ä. in der Overworld geben, da diese einfach noch nicht groß genug ist.



Na dann lassen wir uns mal überraschen
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Dalaimoc




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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime12/5/2008, 03:54

Auch mal was Neues beisteuern will bounce

Oh the test center he's talking about is a test center for you guys. The idea is that we can allow people to play Overworld without breaking our current servers. If Overworld is terribly broken we wouldn't have to roll back to an old build/character database. It's to avoid making all of you mad for wiping and giving you something broken. There won't be a wipe until overworld goes to the main Mythos Beta server.

Die Frage ist nur nach welchem Prinzip man auf den Testserver kann...so wie es im Forum klang soll Overworld nächste Woche getestet werden und wenn alles klar geht die Woche drauf auf die Beta Server gehen.

Dalai
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mezo




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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime29/5/2008, 10:48

Zitat :
It does. Capture the flag is definitely on the way - after we get the Overworld fully rolled out.
wenn auch net viel infos, finde ich, dass ihr das auch wissen sollt. mir persönlich gefällt das wirklich gut
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Gollin

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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime29/5/2008, 18:52

höm? capture the flag??

kenn ich nur aus mp- shootern Smile geek
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Rashy

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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime29/5/2008, 19:08

Hmm, stell ich mir nicht so prall vor: da wird es nur *bzzzzt bzzzt bzzzt* gehen und man wird vor Minigewittern nix mehr sehen oder die Teslas werden CtF-Verbot bekommen und geächtet werden *feix* Twisted Evil
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mezo




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BeitragThema: Re: Daran basteln die Entwickler gerade   Daran basteln die Entwickler gerade Icon_minitime29/5/2008, 21:12

also. ctf gabs schon in wow und macht auch in nem rpg fun Smile

und zum thema Gadgeteer:
Zitat :
the Gadgeteer has not been balanced yet. The Pyro and Bloodletter have had an initial pass with another pass happening soon. When the Gadgeteer is done and the final passes done on the other classes we'll post a new build to test center and post notes on the changes. Hopefully this will happen next week sometime.

Ich denke mal wenn die klassen so weit balaced, wird auch pvp interessant sein Smile
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